Every day is a new opportunity
to change anything.


100 frågor om mig

. Hur gammal är du om fem år? 29

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Pappa.

3. Hur lång är du? 160

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Någon Johan Falk film.

5. Vem ringde du senast? Mari.

6. Vem ringde dig senast? Joel

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? " Okej :)"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms oftast.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?  Dom var aldrig gifta och dom gick isär då jag va 3år.

10. När såg du senast din mamma? ca 2.5 vecka sedan

11. Vilken ögonfärg har du? Blåa

12. När vaknade du i dag? Vid sex.

13. Vilken är din favoritjulsång? Ojj.. Jag har faktiskt ingen aning.

14. Vilken är din favoritplats? Hemma är alltid bäst!

15. Vilken plats föredrar du minst? Kyrka

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Såna här frågor är så svåra! Jag har ingen aning, en dag i taget. Framtiden får visa vart jag är om 10år.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Mörker.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Pappas sjuka humor.

19. Hur stor är din säng? 200, 

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Oftast i bara trosor.

22. Hur många kuddar har du i sängen? 6st,

23. Hur många landskap har du bott i? Ett och samma hela mitt liv.

24. Vilka städer har du bott i? Härnösand och Sundsvall

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor såklart, älskar skor!

26. Är du social? Beror helt på situation och humör. Kan vara väldigt social och kan vara världens mest osociala.

27. Vilken är din favoritglass? Vanilj, vanilj och åter vanilj.

28. Vilken är din favoritefterrätt? Kladdkaka

29. Tycker du om kinamat? Mums!!

30. Tycker du om kaffe? Absolut.

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe såklart!

32. Sover du på någon särskild sida? Oftast höger sida eller på rygg.

33. Kan du spela poker? Nej jag har ingen aning om hur man gör.

34. Tycker du om att mysa/kela? Ja det klart!

35. Är du en beroendemänniska? Beroende av människor, ja.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja.

37. Vill du ha barn? Ja absolut!

38. Kan du några andra språk än svenska? Det är väl engelska då.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Yes box.

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Båda.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder och cigg.

42. Äger du dyrbara smycken? - Nej det tror jag inte.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Kollar så sällan på tv, så jag vet inte.

44. Kan du rulla med tungan? Nej..

45. Vem är den roligaste människan du känner? Pappa!

46. Sover du med gosedjur? Nej.

47. Vad har du för ringsignal? Vanlig tråkig iPhone-signal.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, jag tror det.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En godis påse.

50. Flirtar du mycket? Nej det kan jag ju inte påstå.

51. Kan du byta olja på bilen? Nej det kan jag inte.. Det är sånt som karlar ska kunna!

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej.

53. Vilken var den senaste boken du läste? Oj, det minns jag inte.

54. Läser du dagstidningen? Nej.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

56. Dansar du i bilen? Nej?

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Lyssnar aldrig på radio eftersom jag inte äger någon bil.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Handlingslista.

59. När var du i kyrkan senast? över 1 år sen på Karros begravning.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Hmm, jag vet faktiskt inte.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? 2 dagar.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Med mitt minne är det lite svårt att svara på..

63. Vad lyssnar du på just nu? Musik.

64. Har du varit med i tidningen? Ja.

65. Vad är det konstigaste du ätit? Lever.

66. Vem såg dig naken senast? Jag själv.

67. Vad är det för färg på din tandborste? Rosa

68. Hur imponerar man på dig? Man är rolig, charmig, jordnära och trevlig.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Systrarna, Emelie eller pappa.

70. Har du någon piercing? Öronen, naveln och tungan.

71. Din största vinst? haha, 10kr på nån trisslott kanske

72. Civilstånd? Singel

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Instagram, Facebook, olika bloggar,

74. Är du fåfäng? Ja ganska fast ändå inte. Beror på vad man jämför med.

75. Ångrar du någonting du gjort? Självklart!

76. Hur gammal är din pappa? 49 år.

77. Vilket är ditt drömjobb? Precis det jag håller på med mig, förskola.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Finns hur mycket som helst jag skulle vilja göra om jag hade haft råd!

79. Vad har du haft för husdjur? Inga.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Ojj vad svårt, tycker jag blottar mitt liv ganska bra här.
- Jag har sjukt dåligt tålamod, kan aldrig vänta. Allt måste ske på engång!
- Jag stör mig på väldigt mycket som egentligen man inte behöver störa sig på.
- Jag hatar Petra Marklunds låtar.

81. Svär du ofta? Ja lite väl ofta tror jag.

82. Sverige när det är som bäst? Sol sol sol!

83. Kan du åka slalom? Nej 

84. Vad har du ätit i dag? Lunch på kina och en macka för en stund sedan.

85. Vad har du för utbildning? Bara min gymnasieutbildning, Barn och fritid - barnskötare

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Fan vad svårt. Jag är glad att jag har tjockt och långt hår, är håret en kroppsdel?

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Mina ben och mage.

88. Vilken är din bästa egenskap? Jag är snäll, omtänksam, en bra lyssnare och vill att alla i min närhet ska ha det bra.

89. Vilken är din sämsta egenskap? Jag stressar upp mig för minsta lilla, jag har 0 tålamod.

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Intresserar mig och intresserar mig. Kommer inte på någon speciell.

91. Saknar du något? Jag saknar min familj i Härnösand dagligen. Jag saknar att ha en mamma vid min sida.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Ja självklart. Att bli firad och att folk visar att dom bryr sig om en gör alla glada så det är viktigt.

93. Vad gör dig ledsen?
Döden gör mig ledsen. Att någon som står mig nära ska försvinna får mig att bli rädd och ledsen. När jag blir påmind av all skit jag faktiskt fått stå ut med under några år och som kommer prägla mig resten av livet blir jag ledsen. När jag tänker på vad droger kan göra med en person blir jag ledsen. 

94. Vad gör dig glad?
Min familj gör mig glad. Att skratta ihop med mina vänner gör mig glad. Shopping gör mig glad. Att ha en sån fantastisk pappa gör mig glad.  När det helg blir jag glad. Sol gör mig glad.

95. Har du varit gift eller förlovad? Jag har varit förlovad.

96. Vad ska du göra i helgen? På fredag ska jag på begravning, sedan flytta in i lägenheten och komma iordning.

97. Vad är det knasigaste du gjort? Hmm, jag har gjort ganska många knäppa saker genom åren. 

98. Vad har du för laster? Jag vet inte riktigt? Kaffe!

99. Vem är din förebild? Min pappa och mina syskon!

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Kolla facebook.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback