Every day is a new opportunity
to change anything.


26/11, 05.31.

Dagen var torsdag 26 november, klockan 05.31 som min dotter bestämde sig för att komma ut med ett kejsarsnitt. 

Onsdag vid 16 tiden åkte vi in med fulla värkar, kl 18 ca gick vattnet och då visste vi att snart är hon här, våran dotter. Som vi längtat så mycket efter. Vid 21 tiden fick jag ryggmärgsbedövning och blev en helt ny människa, käkade banan och godis bilar, varierade med lite Cola också. Lustgasen var inte till användning längre. Kl 22 var jag öppen 8cm, men värkarna av tog... Blod prover och diverse började tas var 20onde minut, bebia mådde bra så jag fick dropp som skulle hjälpa oss att få igång värkarna igen. Inga värkar kom tillbaka, bebis började bli trött och klockan var nu 03.15, ännu ett blod prov från hennes huvud gjordes, hennes hjärta slog fint trots det hårda arbetet. Kl 04.50 gjordes ett till blod prov som inte var lika bra, hjärtljuden gick neråt, beslutet om ett kejsarsnitt var enkelt. Kl 05.31 hör jag skriket och strax efter kommer Joel med henne, vår dotter. Våran Michelle ❤️ 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback