Every day is a new opportunity
to change anything.


om fem år.

Jag antar att min lilla vän Emelie har lika tråkigt som mig, som ville att jag skulle skriva om hur jag ville att mitt liv skulle se ut om 5 år.. Egentligen vet jag inte ens det i nuläget. Men jag kan skriva som jag kanske skulle tänka mig att ha det. Om fem år så skulle jag vilja att mitt liv såg ut.. Mindre problem, (dock har man problem i livet dagligen) Men först skulle jag vilja vara frisk förklarad från cancer (god artad), jag skulle vilja bo i en egen lägenhet om jag hittar någon som jag vill ha och trivs med. Jag hoppas att jag har gjort en del beslut som är viktiga att ta. Jag skulle också vilja ha en pojkvän som älskar mig för den jag  är och accepterar mig för den jag är och inte vill ändra något på mig. Jag SKA ha tagit körkort då och förhoppnigvis skaffat mig en vrålåk som kan köra runt mig dit jag styr den, jag vill också ha pluggat upp mina ämnen som jag saknar från gymnasiet (jag är ingen skol människa) men jag hoppas verkligen att jag har tagit tag i det så jag sedan kan läsa vidare till förskolelärare. 
 
När jag ändå börjar skriva så är det rätt så mycket som kommer upp som jag egentligen vill att det ska se ut om 5 år. Jag vill resa utomlands med fina vänner, men vart vet jag inte rikrigt. Det får visa då. Barn vill jag också ha, men om jag är redo för det om 5 år vet jag inte. Jag vill även kunna tänka tillbaka på något galet som jag har gjort, verkligen sitta där om 5 år. Tänka tillbaka och skratta åt allt roligt man har gjort, OM man sitter där med barn, hund, volvo, lägga och karl hela skiten.. Man är ju mer eller mindre bunden då. Jag brukar ibland fantisera om hur jag skulle vilja att det var om 5 år.. Men samtidigt, det kanske inte alls blir så som jag har tänkt hela tiden? Tänk om det blir ännu bättre? eller ännu sämre. Det får visa sig! Jag tycker det är ganska intressant om hur livet kommer se ut, för nu vet man ju inte. Jag vet ju inte ens hur livet ser ut om ett halv år, spännande! Tänk om man kunde spola fram tiden ibland? bara så man får se hur man kommer leva på ett ungefär, eller spola tillbaka tiden så man får göra om vissa saker.. Mitt nästa projekt blir nog en tidsmaskin! 
 
Ja, jag vet inte om jag har glömt något om hur jag skulle vilja att det såg ut om 5 år. Jag kanske har röjt av mig, eller så leker livet fortfarande och man tar dag för dag. Men förhoppningvis har man mognat på sig och är en helt annan människa, fast de vet man ju inte heller.. Jag tror att det är de som gör livet så intressant, att man inte vet vad som händer om ett halv år, ett år osv.. Man kan bara fantisera om hur man vill att det ska se ut, sen får tiden visa om det blir så som man har tänkt sig eller om det blir helt annorlunda, dock skulle jag vilja se in i framtiden så man är förberedd på vad som egentligen kommer hända, fast.. Det blir nog roligare om tiden och livet får visa vart man står om 5 år. Spännande!  
 
Men än så länge ska jag leva livet, göra det jag vill göra, utforska, skapa minnen, göra massa galna saker och se till astt jag får det bästa. Det som jag förtjänar! 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback