Every day is a new opportunity
to change anything.


Svar.

Fråga: Är det inte svårt utan din mamma? Kan du inte berätta lite om henne? Kanske är en privat fråga, men jag undrar bara. 
 
Svar: Jo, det är svårt men jag har blivit van och jag antar att mina systrar mer eller mindre är det också. Jag har kontakt med henne, jag träffar henne ibland.. Oftast försöker jag tajma in och träffa henne när hon är nykter, men eftersom det är väldigt sällan så försöker jag träffa henne så mycket som möjligt ändå. Även om det är fruktansvärt jobbigt att möta upp henne jätte full nästan varje gång jag ska träffa henne, men jag antar att en del av mig har blivit van även om hjärtat går i tusen bitar varje dag. Det är inte mitt fel att hon är alkoholist, detta liv har hon valt alldeles själv, hjälp har hon fått men hon har inte tagit emot den som hon egentligen borde. Hon vill inte bli nykter, hon vill leva detta hemska liv.. Att detta är privat, visst det har du rätt i men dom flesta vet att min mamma är sjuk så det.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback