Every day is a new opportunity
to change anything.


till dig pappa.

Jag har tappat räkningen på hur många inlägg jag har skrivit om denna människa, men just därför skriver jag ett till. Jag har sagt många gånger att du har räddat livet på mig även om jag svikit dig en hel del. Men du gav aldrig upp trots att jag aldrig hjälpte till, du fick mig att se den ljusa sidan av livet. Pappa, vet du vad det vackraste i livet är? det är att JUST DU är min pappa. Du betyder så oerhört mycket, jag försöker hela tiden visa det och förklara det och jag hoppas att du förstår hur mycket du betyder. Med dig kan jag prata om allt, precis som allt. Om saker som jag inte kan dela med någon annan, du får mig alltid att skratta när jag helst vill gråta. Du har alltid dom rätta svaren på dom mest svåraste frågorna. Jag kanske inte har varit den bästa dottern i hela världen, men jag försöker så gott jag kan. Du är det finaste jag har i livet, den som jag ser upp mest till. Den första som jag vänder mig till om det är något som jag inte riktigt förstår är du och jag måste också få påpecka att du är en otroligt stark människa, jag brukar få höra att jag är en stark tjej och att lära sig att vara stark och att livet går vidare måste jag ha fått ifrån dig. 
 
Det finns en sak som jag inte riktigt gillar, det är att jag saknar dig så otroligt mycket. Även om milen inte är så många och jag vet att jag är hemskt dålig på att hälsa på så hoppas jag ändå att du vet att jag tänker på dig varenda dag. Jag är ju van att vakna upp under samma tak som dig, äta middag med dig, äta frukost i din närhet. Men nu är det inte längre så, bara ibland men dock väldigt sällan vilket jag ska försöka ändra på. Jag vet inte heller om du läser detta, men jag hoppas det för jag vill verkligen att du ska veta hur älskad du är och vilken underbar människa du är och vilken fantastisk pappa du är. Utan dig hade jag garanterat varit helt trasig och jag hade absolut inte varit den människan jag är idag. När jag känner mig svag och bara vill ge upp så ger du mig styrka till att tänka om att man faktiskt kan tänka om så att allt blir lite mer positivt. Jag funderar också hur du gör för att vara en sådan bra människa? Hur du kan dela med dig så mycket kärlek till mig samtidigt som du måste dela med dig precis lika mycket till min syster Mari. Jag är så otroligt glad över att du finns i mitt liv, att du aldrig gav upp hoppet om oss. Ingen annan än du kunde ha gett mig ett bättre liv, jag älskar dig så otroligt mycket. Mer än vad det finns stjärnor och högre än himlen. Åter igen, tack för att du finns och tack för att du är du. OCH TACK FÖR ATT DU ÄR MIN PAPPA! Mitt allt, fina älskade pappa. 
 

Man ska aldrig underskatta dig
inte när det kommer till minsta lilla grej
Du finns alltid där och ställer upp för mig,
men så är jag ju också pappas lilla tjej

Du och jag, f ö r a l l t i d
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback