Every day is a new opportunity
to change anything.


mother

Det går inte en enda dag utan att jag tänker på dig, mitt kontrollbehov tar över.. Ibland säger jag åt mig själv att inte ringa varje dag, eller smsa... Mamma är alltid mamma, även om du sviker mig alla dagar i veckan och aldrig finns där. Jag vet att det kanske inte är lätt för dig, du har gjort ditt val och det valet har tagit över hela ditt liv. Men jag då? Jag behöver ju dig mer än vad du behöver din sjukdom... Jag rotar ofta fram gamla bilder från en förlorad tid, då det faktiskt var du och jag, den tiden då du var nykter.. När vi umgicks varje dag, pratade varje dag, skrattade tillsammans varje dag, grät i varandras armar av lycka men samtidigt mycket smärta. Vart tog den tiden vägen? Jag undrar ofta varför du valde detta val... Varför du inte söker den hjälp du verkligen kan få, varför du inte finner viljan på riktigt. Ser du inte vilken fara du sätter dig själv i? Jag har så otroligt många frågor som jag vill ställa, men jag vet att jag aldrig skulle få riktiga svar på dom.. Därför skriver jag av mig, även om jag inte får speciellt mycket svar så får jag ut det jag vill säga.. Egentligen till dig. 
 
Varje gång jag är och hälsar på dig så vill jag aldrig gå därifrån.. Jag är så rädd att jag nästa dag aldrig ska få se dig mer. Ibland känns det som jag ska förbereda mig på ett liv utan dig, men jag får liksom aldrig in det i huvudet. Jag vet ju innerst inne att en dag kommer din sjukdom ta över dig helt och ta dig ifrån mig.. Så länge du inte finner viljan så kommer det bli så. Ikväll, imorgon, nästa dag, nästa vecka, eller nästa månad... När som helst. Och det är det som gör så jävla ont i mig. Det är nog därför jag har sån kontroll också, jag vet att jag inte kan hjälpa dig mer än att finnas där för dig. Jag lyssnar också ofta på låtarna som vi sjöng tillsammans på den goda tiden, jag sjunger med, gråter samtidigt som jag skrattar. Jag är så otroligt tacksam för att du är min mamma, även om du sviker mig alla dagar i veckan och alla månader om året. Du är alltid min mamma. Och jag älskar dig, över allt annat på denna jord. 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback