Every day is a new opportunity
to change anything.


29/8

Idag var jag uppe med tuppen vid sju då Yvonne väckte mig och sa att kaffet var klart. Tog mig upp och drack morgon kaffe innan det var dags att göra sig ordning för skolan. Tog bussen vid halv nio, när jag ska kliva av bussen kommer hem kille fram (kanske runt 15-16 år) och säger "Du ser så snäll och go ut, jag måste få ge dig en kram" Jag gav honom en kram och fortsatte traska vidare med ett stort leende på läpparna mot skolan. Den kommentaren hat gjort hela min dag!
 
Idag på skolan har vi svarat på massa frågor som handlade om allt mellan himel och jord. Jag måste ju erkänna att jag har valt en bra kurs, sjukt vad man får jobba med sig själv. Jobbigt men ack så behövligt! Efter skolan tog jag bussen till Nacksta för att kolla min post och vattna blommorna, passade även på att gå till Lojz och ta en kaffe och snacka massa skit, det var behövligt! Där efter var jag bjuden på middag hos syrran och Mange, en god middag samt glass till efterrätt, satt fint som snus i min kagge!
 
Tog mig en promenad därifrån vid sju, stannade till hos mamma en sväng och tog en rök. Var så länge jag träffade henne så det var roligt. Fick en bamse kram och en puss på kinden som var efter längtat från henne, tack mamma! Det kan jag leva på ikväll när jag ska vara barnvakt åt Irma, Jocke och Zniper medans Yvonne går ut på trevligheter ikväll. Imorgon är jag ledig från skolan, sköööööönt! Nu väntar jag bara på att få slänga ungarna i säng, sen ska jag slänga kroppen på soffan med saft och ostbågar. Peace



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback