Every day is a new opportunity
to change anything.


*

Lyssnat på en hel del gammal musik och kollat igenom bilder från en förlorad tid. Fick mig en tanke ställare på hur mycket man egentligen har varit med om, alla gånger man har blivit sårad men även alla stunder som gjort en otroligt lycklig. Jag, som person tycker har förändrats mycket.. Jag vill egentligen inte ens tänka tillbaka på när jag var 15,16 år. Men samtidigt på ett sett vill jag va så liten igen, då "trodde" man att allt var så lätt.. Man gled på ett bananskal genom livet, men egentligen gjorde man ju inte det. Man hade ju precis lika mycket ansvar över livet då som nu, även om man sket i livet vissa gånger, spottade människor i ansiktet som egentligen bara ville få en på rätt  spår. Men det kanske var bra för mig att få ett snesteg i livet, för att lära mig något. 
 
Idag står jag nästa på egna ben. Enda sen jag var 13 ville jag flytta till Sundsvall, idag är jag glad att jag inte gjorde det då jag var 13, allt jag varit med om Härnösand, alla mina fina vänner som jag fann där, alla minnen och upplevelser.. även om det finns en del tråkiga, så kommer varenda minne därifrån sitta kvar i hjärtat. Alltid. Nu har jag flyttat till Sundsvall, snart bott här i 1 år. Nu mår jag bra, här trivs jag. Jag har fått nya vänner medans en del har försvunnit. Det enda som skär i hjärtat, är milen till pappa. Jag saknar honom varje dag. Jag har alltid varit pappas lilla flicka, jag som skulle bo med honom hela mitt liv. Men jag tror jag behövde denna flytt, för att få känna på att stå på egna ben. Göra det jag vill göra. Ta hand om mig själv, ta vara på livet och det som jag har. 
 
Under detta år i Sundsvall, jag fick tillbaks min mamma för en kort stund. Nu är hon borta igen. Det gör ont, fruktansvärt ont. Men hon har gjort sitt val och det finns inget jag kan göra även om jag skulle vilja det. Jag har min fina storasyster Sofie här samt min fina lillasyster Lina och mormor. Min fina Sundsvalls familj som jag kallar det för. Familjen i Härnösand är saknad, varje dag... 
 
Jag avslutar detta inlägg här. Jag är tacksam för allt som jag fått varit med om, saker som har fått mig en lärdom, saker som har fått mig lycklig. Tack! 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback