Every day is a new opportunity
to change anything.


(`v´)

Jag kan inte annat än att vara en stolt dotter till en finaste pappan i hela världen, och jag hoppas du nästan är lika stolt över mig, saker som du kanske inte ser som jag faktiskt har förändrat. Jag kanske inte har berättat allt och tänker inte berätta allt heller, men det du redan vet och ser att jag har förändrat så hoppas jag att du ibland sitter där hemma i soffan och kan känna nån slags stolthet över mig. För jag, med handen på hjärtat kan inte annat än vara stolt över dig. Min fina pappa, jag har sagt det många gånger förut och jag säger det igen. Du är den som får mgi att vilja kliva upp på morgonen, även om du ibland kan vara jobbig med att väcka mig tidigt eller sätta mig i jobb då jag är hemma på besök, med pust och stön så hjälper jag dig ändå, just för att jag tycker du är värd det och för att jag älskar dig. 
 
Helt ärligt så vet jag inte vad jag hade gjort utan dig, tanken slår mig ofta vad jag hade varit för människa egentligen om jag inte hade haft dig, jag är så jävla tacksam över att du aldrig gav upp. Jag kunde inte ha önskat mig en bättre pappa, du är unik, rolig, omtänksam, förstående, underbar, hjälpsam, jaa.. Jag kan fortsätta hur länge som helst! Du är världens bästa pappa helt enkelt, vilket jag har sagt förut men jag vill mer än gärna påminna dig om det. Du har liksom alltid dom rätta svaren på dom svåraste frågorna, med dig kan jag prata om allt, som kärleksproblem, till vardags problem och vad jag än pratar om så har du alltid dom rätta svaren, dom rätta råden till att förändra något dåligt till något bra. 
 
Jag vet också att jag valde att flytta ifrån dig, ibland känns det faktiskt extra jobbigt att inte få sätta sig vid köksbordet, dricka kaffe, röka en cigg och snacka skit med dig som vi alltid brukar göra då jag är hemma. Vissa dagar saknar jag dig mer än vanligt, min fina pappa. Hur ska jag nånsin kunna tacka dig för allt du gör för mig? Hur du har stått ut med mig när jag rent ut sagt spottat dig i ansiktet när du bara ville hjälpa mig. Jag skäms när jag tänker på hur jag behandlade dig, men jag hoppas att jag har visat dig ett bättre jag nu. Jag försöker så gott jag kan, för jag vill att du ska vara lika stolt över din dotter så som jag är stolt över min pappa. 
 
JAG ÄLSKAR DIG, till månen och tillbaka. 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback