Every day is a new opportunity
to change anything.


life goes on

På bara någon dagar och några samtal så vet jag vad som måste förändras och vad som jag måste jobba mer på. Vilka jag måste byta bort i livet och vilka jag ska välja att hålla mig fast vid. Vad hade man gjort utan dessa människor? som är proffs på människor som har problem som verkligen behöver hjälp. Denna vecka har varit så fruktansvärt bra, jag har fått goda råd om hur jag ska förändra livet, fått känna mig starkare än vanligt och jag har fått haft fina människor runt om mig, jag har fått skrika rakt ut om det jag känner mig förbannad över, det som är orsättvis. Jag har fått kastat skit på en människa som jag inte känner, bara för att få ut det som tynger hjärtat. Det som får mig att känna att allt är omöjligt i livet, hur kan en människa ha ett sånt fruktansvärt bra svar på allt? Alla frågor som jag aldrig nånsin fått ett svar på, frågor som jag aldrig har funnit ett svar på har jag fått svar på. Fått råd om hur man ställer om vissa tankar, tabort skulden som jag bär på, skuld som jag absolut inte ska bära på. För inget är mitt fel, inget är mitt fel. Det som hänt har hänt, även om jag tänker "men tänk om jag hade gjort så, då kanske det inte hade hänt eller så kanske det hade varit annorlunda" Även om hjärnan tänker på så slår en tanke mig att det faktiskt inte är mitt fel. Ingenting är mitt fel. 
 
Jag kan inte förändra någon annan, bara mig själv. Och jag vet vad jag ska göra nu, för att förändra mig själv, få mig själv på rätt väg i livet men då är det dags att välja bort en del saker och fram förallt lära mig saker, som att vara själv, sova själv, göra saker själv. Att bara vara själv är en stor grej för mig, men jag ska fan lyckas! Jag vann över min rädsla härom dagen, att bara gå själv i en stad som egentligen förstörde mig själv och en del av mitt liv och fan vilken befrielse att bara få vinna över denna rädsla. Kan ju säga att jag är stolt över mig själv! Att jag vann över detta betyder också att jag kan åka till Härnösand oftare, träffa min familj och umgås med vänner, gå hem själv utan att känna något. Men jag har en sådan lång bit kvar och jag ska vinna över det också! Jag har krigat hela livet hittills och det tänker jag fortsätta med. Det finns säkert andra människor här i världen som har varit med om värre saker, men detta är mycket för mig. En del vet allt om mig, en del vet bara en del. Jag har både vunnit och förlorat mycket i mitt liv, men jag har mycket kvar att vinna och även förlora. Men det sägs ju att man ska hålla huvudet högt och till slut så kommer ljuset i livet, och det är precis det som jag ska nå. Jag ska nå mitt mål! 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback